IPBIPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

> Linux, Czy warto?
qBa3oo3
post 13:17, 6 12 2003
Post #1

Leutnant
Ikona Grupy

Grupa: Half ProPlay0r
Nr użytkownika: 729

Mam pytanko do obeznanych w temacie. Zastanawiam sie czy nie zainstalowac sobie drugiego obok winXP Pro systemu, a mianowice Linuxa. Chcialbym wiedziec czy nie groza mi jakies zgrzyty (zakladajac ze Linux i Win beda na tej samej partycji) oraz czy jest to warte zachodu. W czym Linux jet lepszy od Wina? Czy przesiadka jest bezbolesna, tzn. czy obsluga jest w miare intuicyjna? Ile ramu zjada? O co chodzi z roznymi wydaniami Linuxa (tzn. czym sie rozni np. RedHat od Aurox'a?) Jestem kompletnie zielony w temacie, licze na wasza pomoc i rade biggrin.gif
Go to the top of the page

+Quote Post

Start new topic
Odpowiedzi (1 - 12)
Swiety
post 16:35, 6 12 2003
Post #2

General
Ikona Grupy

Grupa: Użytkownicy
Nr użytkownika: 306

Linux i Windows na jednej partycji ??? Przecież tak się nie da. Inny system plików itp i tak potrzebujesz partycje wymiany do Linuxa także bez nowych partycji nie obędzie się.
Jeśli tylko żaden z systemów nie namiesza w boot recordzie dysku twardego to możesz takich systemów mieć na dysku nawet 50.
Zazwyczaj kolejność instalacji powinna wyglądać tak: win98 -> winxp/w2k -> linux/unix

+Quote Post
qBa3oo3
post 17:10, 6 12 2003
Post #3

Leutnant
Ikona Grupy

Grupa: Half ProPlay0r
Nr użytkownika: 729

Dobrze wiedziec biggrin.gif Dzieki Wolf. Ale jakie sa korzysci z korzystania z Linuxa nad Winem?

+Quote Post
Guy7
post 17:12, 6 12 2003
Post #4

Leutnant
Ikona Grupy

Nr użytkownika: 258

WOLFszLAGIER dobrze radzi, a poza tym nikt nie poleca instalować dwóch systemów na jednej partycji (taki Microsoft to odradza). Pozostaje podzielić dysk na kilka partycji, np. przy użyciu programów sytworzonych do tego celu (Partition Magic).

+Quote Post
Swiety
post 0:22, 7 12 2003
Post #5

General
Ikona Grupy

Nr użytkownika: 306

QUOTE (qBa3oo3 @ 15:10, 6 12 2003)